top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

איך לקום בבוקר ערניים ומלאי התלהבות


האם קרה לכם פעם שהשעון צלצל בבוקר ואתם שלחתם יד לכבות אותו, מלמלתם לעצמכם: "עוד 5 דקות ..." הסתובבתם לצד השני וכשהתעוררתם הרגשתם לחוצים שאתם מאחרים לעבודה או לפגישה שקבעתם?

האם קרה לכם פעם שהתעוררתם בבוקר ישנונים .... וכבר במחשבה הראשונה, נזכרתם בכל מה שיש עליכם לעשות בעבודה וכל מה שרציתם זה לחזור לישון ..רק עוד קצת?

אנשים רבים מכירים את התופעה הזו בחייהם, הגורמת להם תחושה של דעיכה עוד לפני שהיום מתחיל, והם מוצאים את עצמם מחוסרי אנרגיה ומוטיבציה לעשות את מה שמוטל עליהם. פעמים רבות אנשים מגדירים את זה כתחושת "לחץ" או שהם מפתחים אמונה על עצמם ש"הם אינם יכולים לעשות את זה" או שהם "עצלנים" או "דחיינים".

האם אתם יכולים לדמיין לעצמכם עד כמה הכל היה יכול להיות פשוט וקל אם הייתם חדורי מוטיבציה, ממלאים אחר המשימות שלכם ברמת אנרגטיות והתלהבות גבוהים?האם אתם יכולים לדמיין לעצמכם עד כמה הכל היה הולך לכם בקלות וללא מאמץ?

כאשר פגשתי לראשונה את ע', היא נראתה אישה מלאת מרץ ואנרגטיות טבעיים. ע' שיתפה אותי שהיא עובדת כשכירה במשרד וכבר תקופה שהיא חושבת להפוך להיות עצמאית בתחום אחר. היא החלה לעשות צעדים בעניין, ובהתחלה היא אפילו רשמה לעצמה מספר הצלחות ראשוניות. מאז, היא מוצאת את עצמה תקועה, משום שיש לה תירוצים, לדבריה, בכל יום, מדוע אין לה זמן לעסוק בעיסוק החדש והמלהיב עבורה.

אחרי שיחה מקיפה על הנושא, הבנתי מ-ע', שאחת מבעיות השורש היא תחושת הלחץ שמלווה אותה מהרגע שהיא מתעוררת בבוקר. אותו תסריט קבוע מתקיים בכל יום: השעון מצלצל, היא מכבה אותו ואומרת לעצמה:"עוד חמש דקות" וממשיכה לישון ואחרי מספר דקות, כשהנודניק של השעון מצלצל, התסריט חוזר על עצמו. בסופו של דבר, היא קמה מהמיטה באיחור, כשהלחץ הוא הראשון ש"מברך" אותה בבוקר ולא מרפה ממנה כל היום – עד שהיא מגיעה למשרד באיחור. היא מסיימת לעבוד ורצה הביתה להיות עם הילדים שלה בתחושה שהיא מגיעה על הלשון בחוץ אחרי כל הלחץ של היום.

חלק מהכלים המצוינים באימון NLP עוסקים בכל הקשור למוטיבציה והנעה ובדרך בה אנחנו מקודדים את המוטיבציה לגבי כל הקשר והקשר. בבואנו לבצע שינוי ביחס להקשר מסוים, חשוב לברר קודם כל שהאדם רוצה ומוכן לעשות את השינוי, מודע להשלכות של השינוי ומקבל אותן לגמרי (מה שקרוי ב-NLP "שינוי אקולוגי" לאדם ). ללא התנאי הראשוני המוזכר, השינוי לא יכול להתבצע משום שהוא מתנגש באספקטים אחרים שמתקיימים באדם כגון אמונות חוסמות, ערכים, השלכות ומחירים שיש לשינוי וכו'

כשעבדתי עם ע', רגע אחרי שעבדנו על החלק של האקולוגיה היא אמרה שהיא רואה בדמיונה מין נקודה קטנטנה שעומדת במרכז גופה ומשדרת לה עצבות לקראת השינוי.

זה אחד הסימנים שיכולים להראות קושי אקולוגי. כשעשינו בירור לגבי הדבר, היא נכנסה למצב רוח מרוגש ואמרה שהיא לא מאמינה שזה קורה לה ... היא נזכרה באמונה שליוותה אותה שנים ארוכות שאומרת: "אם את עצובה זה אומר שאת בחיים, שאת מרגישה...". כמובן שסיטואציה מעין זו מחייבת התייחסות ממוקדת ואי אפשר להתקדם בתהליך עד אשר מערערים את האמונה החוסמת ויוצרים במקומה אמונה מקדמת ומעצימה.

למחרת המפגש, מצאתי הודעה מ-ע' במשיבון שלי ולמרות שהיא לא פירטה דבר, יכולתי לשמוע בקולה את ההתלהבות והשמחה. כשדיברתי איתה, היא אמרה:"הבוקר, כשהשעון בבוקר צלצל, זינקתי מהמיטה בהתלהבות, הרגשתי רגועה ואפילו זמזמתי שיר כשהתהלכתי בבית. לא יודעת מה עשינו בפגישה, אבל הכל אחרת. איך זה קרה כל כך מהר?".

הסברתי ל-ע' שהמוח שלה עשה אינטגרציה מהירה של המצב החדש והרצוי ושמחתי לשמוע שאכן היא הצליחה – ובגדול. ע' ביקשה להקדים את המפגש הבא שלנו בטענה שהיא נלהבת עוד יותר לעשות את השינוי התעסוקתי שלה והיא לא יכולה כבר לחכות ולהמשיך להתקדם לקראת ההצלחה החדשה שלה.

מניסיוני כמאמנת NLP , אני מכירה בעוצמת ההשפעה שיש לכלים של ה- NLP ליצור התקדמות מרשימה בכל התחומים שבהם אנשים רוצים ליצור הצלחה.

אני יודעת שכל אחד מאיתנו רוצה להעלות את איכות החיים בתחומים השונים והכלים הנפלאים שיש ל-NLP מאפשרים לעשות את זה – עכשיו !

77 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.