top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

עבורי זה היה סוג של להתחיל מחדש


לפני מספר שבועות הגיע לאוזני הבשורה שרונדה בריטן מגיעה לישראל ולא רק זה אלא שהיא עומדת ליצור כנס חד-פעמי בתל אביב. מהרגע ששמעתי על כך ידעתי שאני אתפוס את אחד הכסאות באותו האירוע.

רונדה בריטן היא מאסטרית בתחום האימון לחיים, מייסדת המוסד "חיים ללא פחד" בארה"ב, סופרת ומרצה בינלאומית. למעשה, התוודעתי את רונדה לפני שנים, כשהיא הופיעה בתכנית ריאליטי בשם "מתחילות מחדש" (starting over ) במשך מספר עונות.

בהגיעי ביום חמישי לכנס שנערך ברחוב הארבעה בתל-אביב, מיד כשנכנסתי דרך הדלת לקומה שניה ראיתי אותה: מאירת – פנים, חייכנית ומעל הכל – מעוררת השראה עוד לפני שפצתה את פיה. הרגשתי איך הלב שלי מאיץ רק מהתרגשות לפגוש אותה במציאות וללמוד מהידע העצום שיש לה כמאמנת לחיים וכמייסדת חברה, שמלמדת אנשים לחיות מעבר לפחדים ולהגשים את עצמם.

אם לסכם את ההרצאה של רונדה גיליתי שמרבית הידע שהיא דיברה עליו היה מוכר עבורי ועם זאת- רונדה פיתחה כלים פשוטים ונפלאים, שמסייעים לשלוט בקֶשֶת הרגשות שהפחד מייצר בתוכנו (כעס, לחץ, חרדה, עצבות, אדישות, בושה, מבוכה,דאגה ועוד רבים אחרים) ואלה האוצרות שלקחתי עימי לדרכי המקצועית.

לפחד יש תפקיד חשוב בחיינו: הוא נמצא כדי לשמור עלינו בטוחים, לדאוג לנו כשמסתמנות סכנות עבורנו וכל זה טוב ויפה. אם אתם שואלים איפה נמצאת הבעיה – אז הנה התשובה : "הפחד" חושב שאנחנו עדיין ילדים בני 5. ה"פחד" אינו יודע שאנחנו אנשים מבוגרים, אינטליגנטים עם ידע ונסיון חיים רב ומעל הכל, "הפחד" אינו יודע שאנחנו מסוגלים ובעלי יכולת לשמור ולהגן על עצמנו.

כשאנחנו חווים פחד, באותו הרגע אנחנו מתחברים לילד/ה שבנו. קשת הרגשות כגון : רחמים עצמיים, עצבות, לחץ וסטרס, סקפטיות, מבוכה, אשמה ועוד הם דרכים שונות של הפחד כשהוא מופיע על פני השטח. הדרך לזהות את ה"פחד" בצורותיו השונות היא שבכל רגע נתון שבו אתם מרגישים "פחות" לגבי עצמכם – דעו ש"הפחד" מדבר במקומכם. הוא יכול להופיע באחד מכל אחד המישורים : דרך הגוף (כאבי בטן, כאבי ראש וכו'), דרך המחשבות ("אני לא מוצלח/ת", "אני לא יכול/ה לעשות את זה" וכו') ודרך הרגשות (לחץ, אדישות, התנתקות רגשית, דאגה, אשמה, בושה וכו').

אם תעצמו לרגע את העיניים ותזכרו בפעם האחרונה שחוויתם פחד השבוע (כן, זה הרגע לעצום את העיניים לרגע), תתחברו לרגשות שעלו בכם באותם הרגעים/שעות באותו היום,תנסו להזכר איך פעלתם באותם הרגעים/שעות ואילו מחשבות עברו בראשכם...מה אמרתם לעצמכם באותם הרגעים... תוכלו לחוות עד כמה אמיתי זה מרגיש לכם, נכון?

זה בדיוק מה שהפחד עושה, בין יתר הדברים האחרים.

מה שחשוב לדעת הוא שלמרות ההרגשה שהפחד מגיע מתוכנו החוצה, הכיוון הוא הפוך לגמרי: הפחד מגיע מבחוץ לתוכנו. כאשר הכלל הבסיסי הזה ברור, בכל פעם שהפחד עולה יש לנו בחירה: האם להאמין לפחד? או האם להאמין ליכולות שלי?

ההרצאה של רונדה נמשכה כשעתיים והייתי יכולה להקשיב לה במשך שעתיים נוספות. היא בעלת חוש הומור יוצא מגדר הרגיל, אינטליגנטית, בעלת כישורי תקשורת נהדרים ומעל הכל – היא אנושית ומתחברת לכל אחד.

בדיוק בתקופה זו של חיי, נקרתה ההזדמנות לפגוש במציאות את אחת הנשים שהן מקור השראה לדרכי כמאמנת לחיים וכאדם במשך שנים רבות. כמו תמיד, אני אומרת ששום דבר הוא לא מיקרי. בדיוק כשאני מתעמתת עם חזיתות רבות בחיי האישיים והמקצועיים והפחד מופיע בצורותיו השונות – אז התבשרתי שרונדה מגיעה לישראל כדי לדבר על שליטה בפחדים הריגשיים.

אני אומרת לך תודה גדולה רונדה על הזכות שהיתה לי לפגוש בך במציאות ולקבל ממך השראה ותרומה למקום שבו אני נמצאת עכשיו בחיי. אני מאמצת לליבי את כל הכלים והידע שלקחתי ממך ויש לי תחושה שההיכרות שלנו היא תחילתם של ידידות וקשר מקצועי נפלאים . ואליכם – אנשים יקרים:

במהלך השבוע הקרוב, שימו לב לכל הרגעים שאתם מתמלאים ברגשות שנותנים לכם להרגיש "פחות" לגבי עצמכם (פחות שווים, פחות ראויים, אשמים, מבוישים, פחות רגועים )ותתחילו להיות נוכחים לעד כמה הפחד שולט בחיינו ולא אנחנו שולטים בהם.

"הצעד הראשון בשינוי – היא להכיר במה שיש"

שבוע נפלא ומלא תעוזה לכולכם

תמרה.

29/05/2010


15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.