top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

איך טיפול NLP עוזר בהפרעות חרדה (חרדות)



 

כל אחד מאיתנו חווה לעיתים רמה מסוימת של חרדה, תחושה שכוללת אי שקט (פיזי ו/או נפשי), מתח רב ודאגה מפני אירוע שלילי שעומד להתרחש ושהאדם מאמין שאין לו את היכולת להתגונן בפניו. חרדה היא תחושה של חוסר אונים, ודאגה מדברים לא ברורים, כמו גם תחושה מקיפה שמשהו רע עומד לקרות. החרדה נחווית באופן סובייקטיבי והיא אינה רגש, אלא עוררות יתר נוירולוגית שנוצרת על ידי רגשות מודחקים.


חרדה ברמה נמוכה חשובה משום שבזכותה יש לנו יכולת להימנע ממצבים בעייתיים ויחד עם זאת כשרמת החרדה הופכת להיות גבוהה או כשאנחנו חווים אותה בתדירות גבוהה, היא עלולה לפגוע לגמרי באיכות החיים שלנו.


העתיד לא קיים

חרדה מכוונת לעתיד. אנו יוצרים את העתיד במוחנו למרות שהוא לא קיים במציאות ומעולם לא היה. למציאות אין "עתיד", אלא רק כאן ועכשיו, בעוד אנחנו בונים בתודעה עתיד פוטנציאלי. הרגשות, המקודדים מבחינה פיזיולוגית הקשורים לחרדה, מקודדים לעתים קרובות עם פגיעה, כאב ופוטנציאל להישפט.

על מנת לקודד את הרגשות כך, חשוב לדעת שאתם שופטים שאנשים אחרים שופטים אתכם, כלומר - אתם עושים לעצמכם בדיוק מה שאתם לא רוצים שהזולת יעשו.


אוריינטציה לעתיד

החרדה לגבי העתיד מתמקדת בתוצאה פוטנציאלית. בהכוונה לעתיד, אתם קובעים מהלך שעדיין לא קרה, וכשאתם מסתכלים לתוך העתיד ומקודדים אותו כך, אתם מתמקדים באפשרות השלילית של מה שאתם חוששים שיתרחש. אתם "מקרינים" ובונים בראש מציאות שדברים יסתיימו רע או שתחוו פגיעה.  

 

במילים אחרות, חרדה מקרינה לעתיד אפשרות שאתם מתייחסים אליה כאל הסתברות. אתם שוכחים שאתם מקרינים ושזה עדיין לא קרה. ואז אתם מפסיקים לשים לב לאפשרויות האחרות מראש בהקרנה. אתם מתעלמים מהאפשרויות והתוצאות האחרות שאכן יכולות להיות לא רק חיוביות, אלא מוצלחות.

שימו לב שאינכם שמים לב לפוטנציאל המימוש העצמי שלכם בהקרנה שלכם. אתם מגלים במה אתם מתמקדים, מה שאומר שהחרדה גורמת לפחדים שלכם להפוך למציאות. חרדה גורמת לכם להפסיק לשים לב לאפשרות ולפוטנציאל שלכם, כי אתם שמים לב להסתברות של מה שלא יעבוד באופן פוטנציאלי. זה ידוע שה-NLP זוכה להצלחות פנומנליות באחוזים גבוהים בטיפול בחרדות ויש ל-NLP שפע של כלים להתמודדות ושחרור חרדות והתקפי חרדה.  

טיפול NLP יעיל בעזרה לשחרור חרדות: לעזור לכם לתקשר טוב יותר עם עצמכם, לגלות את "הקוד הפנימי" של האסטרטגיה של "איך אתם עושים את החרדה" ולשנות אותה.  כמו כן, בגישת ה-NLP יש דרכים לגלות מהם הרגשות המודחקים שיצרו את החרדה ולשחרר אותם לתמיד.

bottom of page
.