top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

הרגלי המיינדסט חדשים שישפיעו על איכות חייך


האם זה נכון שלאנשים יש התנגדות טבעית לשינוי? אם תחפרו מעט לעומק, תגדלו שיש סיבות להתנגדות לשינוי ופעמים רבות תהליך השינוי נראה לאנשים דרך שבה הם יראו ו/או ירגישו חסרי יכולת. תחושת הפחד מ"איך אנחנו נראים בעיני אחרים" היא פחד עמוק שיש לכולנו. איננו רוצים להרגיש או להיראות חסרי יכולת ולשינוי יש פוטנציאל לא קטן להפעיל את ההרגשה הזו.

אבל מה אם אנחנו "מתכנתים" את עצמנו להרגיש טוב לגבי הרחבת הגבולות שלנו? ומה עם הפחד שלנו להרגיש חסרי יכולת היה פחות בעוצמתו מאשר התשוקה ללמוד משהו חדש?

זה לא יקרה באופן טבעי אלא זה משהו שאנחנו יכולים ללמד את עצמנו ולשמר את זה באופן קבוע. אם לא, אנחנו ניסחף אט אט לאבד את הסקרנות הטבעית שלנו ואיתה גם את החיוניות.

הנטייה הטבעית שלנו לעצלות הולכת ומחריפה על יד חוסר פעילות ומצד שני, כשאנחנו שבעי רצון ומרוצים שזו מצב נהדר לכשעצמו הצד האחר של הסיפוק הוא לפתח אדישות מתוך התהליך הטבעי של התרגלות למצב הקיים.

תרגילו את עצמכם להעריך מצבים של אי-נוחות, כי שם מתרחשת הצמיחה הגדולה ביותר שלנו. רק במקום שבו אנחנו חווים אי –נוחות, שם אנו גדלים ולומדים.

אגלה לכם סוד חשוב, מוכנים? אי נוחות אינה מובילה להתמוטטות. אי נוחות מובילה לפריצות דרך משמעותיות וצמיחה מהירה. על ידי הימנעות מאי נוחות, אנחנו יכולים לשרוד. כשאנחנו מתמודדים עם אי נוחות – אנחנו יכולים לשגשג.

אז איך עושים את זה? להלן 6 הרגלי מיינדסט שכדאי לכם לאמץ לחייכם

תעמידו במבחן את המצב הקיים דרך מצוינת להימנע ממצב של אדישות היא לשאול את עצמכם:

- מה אנחנו צריכים להפסיק לעשות?

- מה אנחנו צריכים להשאיר מאחור? - מה אנחנו צריכים לשכוח? - ממה אנחנו צריכים להתעלם?

זה חשוב לשאול את עצמכם את השאלות הללו, אם אתם רוצים לגדול ולהמשיך קדימה.

2. לאתגר את ההנחות שלכם

רק בגלל שאנחנו עושים את אותו הדבר כל הזמן, לא אומר שאנחנו צריכים להמשיך לפעול באותה הדרך. נסיון החיים שלנו עלול, פעמים רבות, להטות את ההתקדמות שלנו בכיוון ההפוך. הדרכים שבהם אנחנו רגילים לפעול, אינן בהכרח נכונות כל הזמן. חשוב לגלות איזו אמונה "מתחת לפני השטח" מניעה ומפעילה את אותו הרגל או תהליך קבוע שאנחנו פועלים על פיו. גם אם האמונה נכונה בעיניכם גם היום, שאלו את עצמכם:

- האם יש דרך אחרת ליישם אתה במציאות של היום? במידה וכן – המחויבות שלנו תגדל ותתרחב: במידה ולא, יכול להיות שזה ידרוש מאיתנו להביא חדשנות ויצירתיות לתוך אותו התחום.

3. להתנסות במשהו חדש.

לאנשים יש נטייה לראות סכנה במקומות שיש שם משהו שונה ממה שמוכר להם – וזוהי אשליה שמתעתעת בנו פעמים רבות.

התנסות בדברים חדשים עשויה להוביל אותנו, פעמים רבות למשהו טוב יותר. מה שעלול להיראות בעינינו כמכשול להתקדמות, עשוי להיות פריצת דרך באפקטיביות שלנו. לעיתים, זו עשויה להיות התנסות חדשה פשוטה, כמו למשל, להתנסות באכילה של סוג מזון חדש : תתנסו, תבחנו ותחשפו דברים חדשים !

4. משהו ישן – משהו חדש

לעיתים "הפנינים" הולכות לאיבוד בתהליך עצמו. לפעמים, יש דברים שבמהותם הם טובים רק אופן הביצוע שלהם כבר אינו רלוונטי או מיושן. תבחנו מחדש כל דבר לגופו –רעיונות, עמדות, גישות שונות אינטיליגנציה רגשית ועוד. יכול להיות שתופתעו לגלות שיש המון דברים שנמצאים "מול עיניכם" ולא הבחנתם בהם.

5. לראות את "התמונה הגדולה".

למידה והתקדמות מבוססים על סך היכולות והמיומנויות שלנו ולא רק. גם היכולת לחבר את כל הנקודות לכדי התמונה זו משימה מאתגרת מבלי שנדע מראש מהי מטרת העל של מי אנחנו ומה אנחנו רוצים להשיג. אתם לא רק מורים אלא מורים מקצוענים.

6. לבטוח במה שאתם יודעים

לבטוח במה שאתם כבר יודעים מאפשר לכם את האומץ להתנסות בדברים חדשים. תבחנו את מה שאתם מאמינים בו ושימו את זה לנגד עיניכם

הנה דוגמאות משלי:

  • מה שאני מתמקדת בו – הופך להיות מציאות, בין אם הוא נכון או לא.

  • איכות החיים שלנו – תלויה באיכות הרגשות שלנו.

  • טעויות ואי הצלחות הן הדרך הטובה ביותר ללמידה, התקדמות והצלחה.

  • חשוב לסלוח לעצמי על טעויות – כי זה חלק מהחיים.

  • החיים הם השתקפות של מי שאנחנו והמיינדסט שלנו

הימנעות מאי נוחות תביא אותנו להישרדות. התמודדות על אי נוחות – תביא אותנו לשגשוג


289 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.