top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

מה למדתי על עצמי מבחינה אישית ועסקית בשנת 2016


תכף נפרדת מהשנה הזו

התלבטתי בימים האחרונים אם לכתוב את זה או לא

כי לרוב אני כותבת מאמרים מקצועיים בתחומים שונים

והפעם, הכתיבה הזו היא אולי קצת אישית ויחד עם זאת, אני כבר יודעת שדווקא כתיבה מעין זו עשויה לפתוח צוהר ולהאיר דברים חדשים גם עבור הקוראים שלי

אז החלטתי בכל זאת ללכת עם ההרגשה שלי ולסכם את שנת 2016 שהייתה עבורי אחת השנים המשמעותיות בחיי הן מבחינה אישית והן מבחינה עסקית.

אז הנה התובנות החשובות שלי ב- 2016

>1 מיינדסט מנצח להשגת תוצאות

אתחיל בהישג המשמעותי שלי ב- 2016 ולמעשה ההישג הגדול

ביותר בחיי: בשנה הזו הבאתי לעולם את בני הראשון – אריאל.

זה נשמע , אולי, לחלק מכם, משהו מרגש ואולי אפילו רגיל,

למרות שעבורי זה היה הרבה מעבר לזה:

המסע שלי החל ב-2010 בקירוב, כשהחלטנו להביא לעולם ילדים במשותף:

לא ידעתי שההחלטה הזו תוביל אותי למסע מאתגר של 6 שנים רצופות

ומלאות מבחני-חיים מאתגרים של אמונה, עיקשות, לא מעט משברים בדרך

ומבחן אמיתי לאומץ ולכושר ההתמדה שלי.

אחרי 5 שנים של מסע בעולם הטיפולים, אחרי עשרות טיפולים מסוכנים (כן עשרות!!), אחרי שיצאתי לדרך עם האמירה של הרופא הראשון: "את לעולם לא תצליחי.את לא יכולה"

מצאתי את עצמי צועדת בדרך חסרת וודאות עם אמונה גדולה וחסרת פשרות בהצלחה שלי, עבדתי ללא הרף על המיינדסט שלי באמצעות כלים של NLP ושיניתי את ה- GPS שלי בכל פעם מחדש, כשמשהו לא עבד - ואכן זה קרה.

בדרך להגשמה גיליתי בתוכי את אותם משאבים וכוחות-על של התמודדות עם חוסר הצלחות והיכולת שלי לקום מהם ולהמשיך הלאה עם הראש מורם בזקיפות לסבב הבא.

למידה משמעותית עבורך יש ביכולתך להגשים כל דבר, בתנאי שיש בך אמונה ביכולת לעשות זאת והתמדה חסרת פשרות בדרך. ברוס בארטון היטיב לתאר את זה באומרו: "לא תוכל להשיג שום דבר מופלא אלא אם תאמין שמשהו בתוכך יכול להתעלות מעל הנסיבות"

>2 נוסחה מנצחת – סביבה תומכת

במהלך 2016, פרק זמן לפני שילדתי, חזרתי להקיף את עצמי בסביבה תומכת שעבורי היא גם חומה בצורה, שנמצאת שם עבורי וגם מגדל לטפס עליו ולהשקיף לאופק של מה שאפשרי: חזרתי לנהל את מרכז מטרות, שהוא בית הספר שבו קיבלתי את ההסמכה הבינלאומית שלי כמאמנת ומנחת NLP בכירה. מאז הלידה, קיבלתי אפשרות להמשיך בתפקיד הניהולי גם כאמא צעירה ובמהלך החודשים האחרונים, אני מוצאת את עצמי לומדת דרכים יצירתיות להרחיב את העשייה שלי בתחומי אחריות מגוונים גם כשאריאל נמצא איתי במשך מרבית שעות היום כשאני מוקפת באנשים תומכים, אוהבים שמאפשרים לי קרקע יציבה לצמוח ולהתפתח מכל הבחינות.

למידה משמעותית עבורך חשוב ליצור סביבת אנשים, שתומכת בצמיחה האישית והמקצועית שלך כי היא הבסיס שממנו אפשרי להמריא ולהגיע למרחקים ארוכים ובאותה מידה ולהרחיק מקרבתך אנשים שאינם נמצאים ברוח אחת עם החלומות שלך.

>3 יצירתיות, יצירתיות, יצירתיות!!

אחרי הלידה המאתגרת שלי (בכל זאת, לידה קיסרית!!), מצאתי את עצמי חוזרת לעבוד בקליניקה כשבוע וחצי אחרי הלידה. כמובן, שהיו דברים שהשתנו מבחינת המקום והזמן ויחד עם זאת, מצאתי שיצירתיות עוזרת להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת יותר מכל: הוצאתי את הקליניקה מהבית בחודשים הראשונים אחרי הלידה ומיקדתי את שעות הקליניקה לערב (חוץ מימי שישי בצהרים). למעשה, יצרתי עבורי מבנה חדש שתומך בשינויים המערכתיים בבית כדי שאוכל לתת מענה ללקוחות שלי גם בהיותי אמא חדשה.

למידה משמעותית עבורך מיד יש פתרון "מחוץ לקופסא" ואולי שווה לך לאמץ את המחשבה, שאולי, רק אולי, אין בכלל "קופסא". כשיש לך יעד שחשוב לך להשיג, אין מגבלות של זמן, מקום, ועוד מגבלות "דמיוניות" אחרות. המגבלות היחידות שקיימות נמצאות במחשבה שלך.

>4 הרחבת אפיקים

במהלך 2016 מצאתי את עצמי מרחיבה את אפיקי העסק במספר מישורים:

פתחתי חנות אונליין באתר שלי, בו יצרתי מוצרים חדשים לילדים ונוער לוח החלומות שלי ולוח המצוינות שלי ומעבר ללוח תכנון שנתי מחיק, יצרתי גם לוח מיקוד יומי מחיק. מעבר לזה, חזרתי לנהל את מרכז מטרות (מוזכר ב-2) והרחבתי את הקליניקה שלי גם בתחום של אימון NLP לנוער וצעירים. אחד העקרונות החשובים, שאני שומרת עליהם מבחינה עסקית הוא "לא לשים את כל הביצים בסל אחד" וזה אומר לפתח אפיקים חדשים של עשייה ופעולה, שכולם מאוחדים תחת הגג של תחום ה-NLP.

למידה משמעותית עבורך אם אתם בעלי עסק, תרחיבו אופקים ותמצאו דרכים יצירתיות להרחיב את תחומי הפעילות שלכם, כשאתם שומרים על מיקוד ותכנון לאורך הדרך.

תכניות לעתיד השנה החדשה

יש לי כל כך הרבה רעיונות לפיתוח בשנה החדשה, כאשר מילת המפתח היא

קורסים וסדנאות: במהלך השנה החדשה, אני עומדת לפתח קורסים לנוער

וכן קורסי העשרה של NLP לקהל הרחב.

מעבר לזה, אני מתעתדת להגשים חלום שנמצא במגירה כבר שנים והוא לצאת בהרצאה ייחודית, שמלווה ברגעים מכריעים מסיפור חיי, כאשר המטרה היא להעיר אנשים, לעורר השראה ולגרום לאנשים ללכת בעקבות החלומות שלהם ומימוש המטרות החשובות להם.

לסיכום, שנת 2016 הייתה עבורי שנה מרגשת, מלאת אהבה ואתגרים. למדתי מהדרך למידות מרובות

וגם התקדמתי מבחינה עסקית ואישית.

אני אומרת תודה לכל מי שמלווה אותי

בדרך הייחודית שלי לחיות חיים משמעותיים ומלאי הגשמה

עבורי ועבור אחרים

ותודה מיוחדת לכם – קהילת הקוראים שעוקבים אחריי

בלעדיכם – זה לא היה יכול לקרות

אוהבת מאוד

שלכם,

תמרה

512 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.