top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

איך למשוך לקוחות חדשים לעסק


לפני כשבוע התכוננתי למפגש נטוורקינג, שאני מנחה מידי שבועיים. בעודי כותבת את הדברים, שאני עומדת להעביר בנושא: תכנון תוצאות עסקיות של העסק עלה בראשי רעיון ! "להפעיל" את ההנחיה של המפגש על העסק שלי על מנת שאוכל לתת דוגמה ממוקדת ומציאותית.

ישבתי עם לוח שנה והתחלתי לכתוב את המטרות / תוצאות שאני עומדת להשיג במהלך החודש. העברתי את עצמי דרך כל התהליך ושעות אחרי שסיימתי הטלפון צלצל. לקוחה פוטנציאלית חדשה ! לאחר שסגרנו פגישה, במהלך אותו היום וביום שאחריו הטלפון צלצל עוד מספר פעמים ותוך 48 שעות הגיעו לקוחות חדשים.

כשהצגתי את הדוגמה במפגש עצמאיות, מיד עלתה התהיה: "איך עשית את זה?" וגם "איך למעשה זה קורה?"

שמתם לב שבכל רגע נתון אתם ממוקדים במשהו בצורה מודעת או אולי לא ? אני אוהבת לתת את הדוגמה הפופולארית, שאתם מבקשים מאחד מבני הבית להביא את המלחיה לשולחן הארוחה והוא לא מוצא אותה, למרות שהיא נמצאת בדיוק מול האף שלו, על המדף שהוא מסתכל עליו – ולא "רואה" אותו?

מתוך נסיון העבודה שלי באימון עסקי בגישת ה-NLP עם עצמאים, אחד הדברים שחוזרים על עצמם הוא – אין מיקוד. ואם אין מיקוד- מה הפלא שאין תוצאות?

כשעושים עבודה מודעת – הדרך ליצור מיקוד היא על ידי תכנון מטרות / תוצאות עסקיות. יש עצמאים רבים, שעובדים על תכנון שנתי ובפעם הבאה, שהם נתקלים באותו מסמך הוא במקרה הטוב, אחרי מספר חודשים ובמקרה הגרוע – בסוף השנה, כשהם צריכים לעשות תכנון לשנה החדשה. תכנון תוצאות הוא הבסיס להתקדמות העסק וצריך לעשות תכנון שנתי, רבעוני, חודשי, שבועי ואף מידי יום. אני שומעת מעצמאיים לא מעט פעמים את המשפט: "איך השנה עפה לה ! לא הספקתי לעשות כלום. לא היה לי זמן". כשאומרים משפט כזה, לרוב זה ברור שאותו אדם לא תכנן את מהלכיו או במידה וכן – התכנון לא היה ריאלי.

בעבודה עם המוח הלא מודע, בליווי NLP בהקשר של השגת תוצאות עסקיות – מיקוד – הוא המפתח לכל דבר. לא משנה אם עובדים על תוצאות, מוטיבציה, שינוי מחשבות או התנהגויות אוטומטיות שאינן מועילות – תמיד מתחילים באותו מקום – למקד את הבעיה ובצידה למקד את התוצאה הרצויה לנו שתחליף את המצב הקיים. כשעובדים על מיקוד תוצאות, בשלב הבא – "גורמים" למוח שלנו להאמין שהתוצאה שרצויה כבר קיימת ועושים את זה ב"שפה" שהמוח מבין .כשממקדים את המוח – זה כמו ליירט טיל אחר מטרה. הוא לא ינוח עד שהוא יגיע אליה וזה עובד בדיוק אותו הדבר בהשגת מטרות, הן אישיות והן עסקיות.

לסיכום, מיקוד היא אם כל המיומנויות, כשמדובר בהשגת מטרות ובהתקדמות עסקית. ועכשיו – פתחו את היומן שלכם ותכננו את התוצאות שאתם עומדים להשיג בשבוע הקרוב ויכול להיות שתופתעו לגלות דרכים חדשות להשפיע על התקדמות העסק שלכם.

35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.