top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

מה הקשר בין ה- RAS לבין ההצלחה שלי השנה


מחקרים רבים, שנעשו על אנשים מצליחנים, גילו שיש תבניות התנהגות ופעולה קבועות שמשותפות לכולם והם אלה שהביאו אותם להצליח להשיג את מה שהם רוצים וזה לא משנה אם מדובר על מצליחנות בהקשר עסקי או הצלחה בהקשרים של מערכות יחסים או נושא אחר.

חוקי היסוד של הצלחה הם מאוד בסיסיים והדבר הראשוני מתוכם הוא לדעת מה אתה רוצה להשיג או כמו שמכנים את זה בגישת ה-NLP:לדעת מה ה- OUTCOME שלך

זה קשה לכבוש יעד מסוים אם אתם לא יודעים, מלכתחילה, מה היעד שלכם, נכון? השאלה הראשונה והבסיסית שאנשים צריכים לשאול את עצמם היא מה היעד שלי, ובמציאות, מרבית האנשים עסוקים בשאלות אחרות כגון:"מה אני צריך לעשות?" או "מה אני רוצה אחרת ממה שיש עכשיו?" או"מה אני לא רוצה שיהיה?" וכו'

ואז מה שקורה בפועל, שהשאלות הללו, גורמות לאנשים לעשות כל מיני דבריםב- CHECK LIST שלהם ועדיין להרגיש חוסר סיפוק, כי הם לא השיגו יעד שנחשב ראוי מבחינתם.אז קודם כל – חשוב שתתמקדו – מה התוצאה שאתם רוצים להשיג

ורק אחרי כן תחשבו מה אתם צריכים לעשות על מנת להשיג את התוצאה הזו

השאלה: מה ה-OUTCOME שלי צריכה להיות שאלת יסוד, שכדאי שהיא תהפוך לשאלה הראשונה, שתשתמשו בה הרבה.מה אני רוצה להשיג ? האם אני רוצה להשפיע על האדם הזה ?האם אני רוצה ללמוד משהו חדש ? האם אני רוצה לגרום לאדם השני לראות את התועלת במוצר/ בשירות?

מעט מאוד אנשים יודעים מה הם באמת רוצים וככל שתהיו ממוקדים ובהירים יותר לגבי ה- OUTCOME שלכם,כך תוכלו להשיג יותר, כי בהירות זו עוצמה.

המוח האנושי הוא כמו מנגנון אוטומטי בתוך טיל, לדוגמה: כאשר מיירטים טיל, יש לו מנגנון אוטומטי – והוא יודע מה היעד שלו וכשהמטרה זזה, הטיל עוקב אחריה. המוח האנושי ממש דומה לזה: כשאתם מחליטים במדויק מה אתם רוצים – המוח מתחיל לאסוף מידע, שאתם לא הייתם מבחינים בו באופן מודע.לדוגמה:

קרה לכם פעם שקניתם רכב חדש או בגדים חדשים – ולפתע התחלתם להבחין באותה מכונית או חליפה בכל מקום שאתם נמצאים?

סביר להניח שאותה מכונית או חליפה היו בסביבה שלכם כל הזמן, אבל אתם לא הבחנתם בכך כי יש חלק במוח שלנו שאחראי רק לדבר אחד והוא: לסרוק99% ממה שאנחנו רואים, שומעים וחשים בחיינו.

תארו לעצמכם שאם היינו מבחינים ב- 100% ממה שניתן לקלוט בכל רגע נתון, קרוב לוודאי שהיינו מאבדים את שפיות הדעת. רובינו שמים לב ומבחינים בחלק קטן של מה שהמוח שלנו סורק.אותו חלק במוח – שלרוב מסיח את דעתנו במה שהוא סורק, כשאנחנו ממקדים אותו במה אנחנו רוצים – הוא גורם לנו להבחין באותם דברים: אתם מבחינים באותה מכונית או באותו בגד כי זה מה שאתם ממוקדים בו.

החלק הזה במוח נקרא מערכת ההפעלה הרשתית (RAS) והתפקיד שלו הוא לומר למוח שלנו לאילו דברים לכוון את תשומת הלב שלנו או במילה אחד: מיקוד.

אז כשאתם אומרים: "זה מה שאני רוצה להשיג!", כל דבר שקשור לאותו יעד, שלא הבחנתם בו קודם לכן, מתחיל "לקפוץ" עכשיו לתוך הפוקוס שלכם.

קרה לכם פעם שהרגשתם "וואהו, זה מדהים ! אני החלטתי את זה ופתאום התחלתי להבחין בדברים והכל התחבר לי וזה קרה? זאת העוצמה של מיקוד.

תשאלו את עצמכם:

מה המטרות שאני בוחר/ת להתמקד בהן השנה ?מה ה-OUTCOME שלי השנה מבחינה אישית, מקצועית/עסקית, זוגית וכתבו באופן ברור ובהיר את היעדים שלכם בכל אחד מהתחומים.


82 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.