top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

שלוש החלטות שישנו את החיים הכלכליים שלך


האם הכרתם בחייכם אנשים מצליחים שלכאורה, יש להם כמעט כל מה שכל אדם ממוצע מייחל והם חשים כעס או אומללות באופן כרוני? האם אתם מכירים אנשים, שיש להם מעט מאוד ואפשר לראות שהם קורנים ומסופקים ממה שיש להם? אני זכיתי להכיר, לפחות אדם אחד מהסוג השני – סבתי שלי ז"ל, אישה שחיה בצניעות כלכלית ומיום לידתי ועד יומה האחרון ובמשך כל ימי חייה הקרינה שלמות אישית, סיפוק, שמחת חיים טבעית ואושר.

אין דבר גרוע יותר מאשר אדם עשיר שחש כעס או אומללות באופן כרוני. באמת אין תירוץ לזה, אבל אפשר לראות את התופעה הזאת בכל יום. התופעה נובעת מחוסר איזון בחיים, בגלל ציפיות גדולות מדי וחוסר הערכה למה שיש לו.

ללא הכרת תודה והערכה למה שכבר יש לכם, אתם אף פעם לא יודעים מהו סיפוק אמיתי. נשאלת השאלה - איך אתם מטפחים איזון בחיים? מה הטעם בהישגיות שיש לכם אם אין איזון בחייכם?

במהלך החיים, בני אדם עושים 3 החלטות מפתח מכריעות, אשר קובעות את איכות חייהם ולמעשה, בני אדם עושים את שלוש ההחלטות הללו כמעט בכל רגע. אם תמשיכו לעשות את ההחלטות הללו בצורה לא מודעת תהיו כמו מרבית האנשים, שנוטים להיות חסרי כושר פיזי, מותשים רגשית ומנטאלית ולחוצים כלכלית.לעומת זאת, אם תעשו את החלטות-המפתח הללו באופן מודע, אתם יכולים לשנות את מהלך חייכם, הלכה למעשה.

החלטה מס' 1 – בחרו בזהירות במה אתם מתמקדים

בכל רגע נתון, מיליוני דברים מתחרים על תשומת הלב שלכם.אתם יכולים להתמקד בדברים שקורים כאן עכשיו, להתמקד במה שאתם רוצים ליצור בעתיד או להתמקד בדברים שקרו בעבר. במקום שבו נמצא הפוקוס שלכם – לשם האנרגיה זורמת.מה שאתם מתמקדים בו ביחד עם דפוס הפעולה שלכם מעצב את מהלך חייכם.

באיזה תחום אתם נוטים להתמקד יותר: במה שיש לכם בחיים עכשיו או במה שחסר בחייכם? קרוב לוודאי שאתם חושבים על שני צידי המטבע, אך אם אתם חושבים על ההרגלים המחשבתיים שלכם – במה אתם משקיעים את מרבית הזמן ומתעכבים עליו? במקום להתמקד במה שאין לכם ולרטון על אלה שמצבם הכלכלי טוב משלכם, אולי כדאי לכם להכיר בכך שיש לכם הרבה דברים להיות אסירי תודה עליהם, גם אם חלקם אינם קשורים לכסף. אתם יכולים להיות אסירי תודה על הבריאות שלכם, המשפחה שלכם, החברים, ההזדמנויות והמיינד שלכם.

פיתוח הרגל של הערכה למה שיש לכם יכול ליצור רמה חדשה של רווחה ריגשית ועושר. השאלה האמיתית היא – האם אתם משקיעים זמן כדי להיות אסירי תודה עמוקה על המיינד, הגוף, הלב והנשמה שלכם. שם תוכלו למצוא את השמחה, האושר ותחושת ההגשמה.

תשקלו תבנית חשיבה נוספת שקובעת את איכות חייכם: האם אתם נוטים להתמקד במה שאתם יכולים לשלוט בו או במה שנמצא מחוץ לשליטתכם? אם אתם נוטים להתמקד במה שנמצא מחוץ לשליטה שלכם – אתם תחוו מתחים רבים בחייכם. אתם יכולים להשפיע על אספקטים שונים בחייכם, אך אינכם יכולים לשלוט בהם. כאשר תאמצו לעצמכם את דפוס החשיבה הזה המוח שלכם יצטרך להחליט החלטה נוספת.

החלטה מס' 2 – מה המשמעות של זה

בסופו של דבר, האופן שבו אתם מרגישים לגבי חייכם, אין לו קשר לאירועים, למצב הכלכלי שלכם, או למה שקרה (או לא קרה) לכם. איכות החיים שלכם נקבעת על ידי המשמעות שאתם נותנים לכל הדברים הללו. רוב הזמן, אתם יכולים להיות לא מודעים להשפעה של המוח הלא מודע שלכם במתן משמעויות לאירועי החיים. כאשר קורה משהו, אשר משבש את חייכם (למשל – תאונת דרכים, בעיה בריאותית או פיטורים מהעבודה) – האם אתם נוטים לחשוב זה הסוף או ההתחלה?

אם אדם מחייכם מתעמת אתכם – האם הוא מעליב אתכם, "מאמן" אתכם או אכפת לו מכם?

האם בעיה הרסנית משמעותה היא שאלוהים מעניש אתכם או מאתגר אתכם? או האם זה אפשרי שאותה בעיה היא למעשה מתנה מאלוהים?

החיים שלכם מובלים על ידי המשמעות שאתם נותנים לדברים. כל משמעות מביאה איתה רגש ייחודי ואיכות חייכם כרוכה במקום בו אתם "גרים" מבחינה רגשית.

כמה מכם מכירים אנשים שצורכים תרופות אנטי- דיכאוניות והם עדיין בדיכאון?נשאלת השאלה איך זה יכול להיות ? הרי התרופות אמורות לגרום לאנשים להרגיש טוב יותר. זה לא משנה עד כמה אדם צורך תרופות, אם עדיין הוא מתמקד באופן עקבי במה שהוא לא יכול לשלוט או במה שחסר לו בחיים, הוא לא יתקשה להגיע לייאוש. אם הוא מוסיף לזה משמעות כמו "החיים לא שווים", זה קוקטייל רגשי ששום תרופה אנטי דיכאונית לא תוכל להתגבר עליו. אם אותו אדם יכול להגיע למשמעות או אמונה חדשה, שכל זה היה אמור לקרות- אז הוא יהיה חזק יותר מכל דבר שאי פעם קרה לו. כאשר אנשים יוצרים מפנה בפוקוס ובמשמעויות , אין הגבלה למה שהחיים יכולים להיות.

שינוי במה שאתם מתמקדים ובמשמעויות שאתם נותנים עשויים, הלכה למעשה, לשנות את הביוכימיה שלכם בדקות.

אז קחו שליטה וזכרו תמיד: משמעות שווה לרגש ורגש שווה לחיים. בחרו באופן מודע ובתבונה. מצאו משמעות מעצימה לכל אירוע, ועושר, במובן העמוק של המילה יהיה שלכם כבר היום. ברגע שאתם יוצרים משמעות בראשכם, זה יוצר רגש, והרגש הזה מוביל להוויה שמקבלת את ההחלטה השלישית שלכם.

החלטה מס' 3 - מה אתם עומדים לעשות

הפעולות שאתם בוחרים מעוצבות בעוצמה על ידי המצב הרגשי בו אתם נמצאים. אתם תפעלו בדרך שונה לגמרי אם אתם חווים כעס, מאשר אם אתם מרגישים קלילים או נועזים.אם אתם רוצים לעצב את הפעולות שלכם, הדרך המהירה ביותר היא לשנות את מה שאתם מתמקדים בו ולשנות את המשמעות להיות משהו מעצים יותר.

שני אנשים כועסים יתנהגו באופן שונה זה מזה. חלקם יסוגו לאחור וחלקם ידחפו קדימה. יש אנשים שמביעים את הכעס שלהם בשקט. אחרים יביעו את הכעס בקול או באופן אגרסיבי ויהיו כאלה שידכאו את הכעס ויחפשו הזדמנות פאסיבית - אגרסיבית כדי שידם תהיה על העליונה ואז הם יוכלו לנקום. מאיפה הדפוסים האלה מגיעים? אנשים נוטים לדגום התנהגות של אלה שהם מכבדים, אוהבים ונהנים מהם. אתם לרוב דוחים אנשים אשר גרמו לך לתסכול או דחו אתכם.זה יעיל במיוחד להיות מודעים לדפוסים שלכם בזמנים שאתם כועסים, מתוסכלים, עצובים או מרגישים בודדים. אינכם יכולים לשנות את הדפוסים אם אינכם מכירים בהם.

עכשיו כשאתם מודעים לעוצמה שיש לשלוש החלטות המפתח האלה, התחילו לחפש אחר מודל השראה, שחווה את מה שאתם רוצים בחייכם. אני מבטיחה לכם, שאנשים, שיש להם מערכות יחסים מלאות תשוקה, ממקדים את הפוקוס שלהם באופן שונה לגמרי ויש להם משמעויות אחרות לאתגרים שהיחסים שלהם מציבים בפניהם, מאשר אנשים שנמצאים כל הזמן במצב של התקוטטות או מלחמה.

זה לא מדע טילים. אם תתחילו להיות מודעים לאופנים השונים שבהם אנשים ניגשים לשלוש ההחלטות הללו, יהיה לכם מסלול כדי לעזור לעצמכם ליצור שינוי מתמיד בכל תחום חיים.

מבוסס על ספרו החדש של אנתוני רובינס: http://moneymasterthegame.com/

Money Master the Game: 7 Simple Steps to Financial Freedom | Anthoney Robbins

42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.