top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

לעשות ריסטארט לעצמך / טיפול בתרפיית קו הזמן (TLT)


האם קרה לכם פעם שחשבתם לעצמכם: אם רק הייתי חושב אחרת – אולי הדברים היו נראים אחרת בחיי? האם מצאתם את עצמכם מהרהרים פעם אם היה אפשר לשנות את "תכולת הקופסא" שנמצאת במוח לעשות סוג של restart לעצמכם, ממש כמו פרמוט מחשב ולהתחיל בהתחלה ?

ט' הגיע אליי למפגש ואמר: "אני רוצה להיפטר ממשהו שתוקע אותי לאורך כל חיי. אני מרגיש כאילו חיה בתוכי עוד דמות שהורסת לי הכל". כשערכתי תשאול מעמיק וארוך גיליתי שיש ל-ט' סוג של תובנה / החלטה לגבי עצמו שהוא תמיד הורס לעצמו את הכל.הוא שיתף וקישר בין החלק הזה בתוכו שאחראי "להרוס" כל דבר, שהוא רוצה ליצור, לבין תקופה בעברו הרחוק שהוא היה בולימי ובהמשך אף ניסה להתאבד מספר פעמים.

בהמשך, ט' גם אמר שהוא יודע מה המקור של אותו חלק "הרסני" שהוא כינה "היצר הרע בתוכי" וקישר את זה לאירוע בגיל 4 בו הוא היה בסיטואציה משפחתית שבה מקורביו השתמשו באמירה שהשפיעה על חייו.

טיפול בתרפיית קו הזמן (TLT – Time Line Therapy)** פותחה ע"י טד ג'יימס בשנות ה- 80 מכונה טיפול פורץ דרך, משום שהוא יוצר שינוי משמעותי וטוטאלי אצל אנשים שרוצים להצליח ומרגישים תקיעות בדרך להצלחה. במסגרת הטיפול בתרפיית קו הזמן, ניתן להיפטר מפחדים, אמונות מגבילות, רגשות שליליים, מחסומים, טראומות, חרדות ודפוסי התנהגות, שחוזרים על עצמם ומעכבים את ההתקדמות שלנו. הטיפולים בקו הזמן אפקטיביים ויוצרים שינוי ברמה עמוקה בקידוד של המוח הלא מודע.

בהתחלה, הנחיתי את ט' להתחבר ללא מודע על מנת להגיע לאירוע הראשוני, שבעקבותיו אותה תובנה / החלטה נוצרה והיה לי ברור שאותו אירוע שהוא שיתף אותי בתחילת המפגש, אותה חוויה שהוא זוכר ב"מודע" – הוא איננו האירוע הראשון. כשבדקנו עם הלא מודע שלו – גילינו אירוע מוקדם הרבה יותר מתקופת היותו תינוק בגיל מספר חודשים בלבד .

למעשה, בתרפיית קו הזמן, מנחים את הלא מודע להגיע לאירוע הראשוני שבו נוצר אותו רגש / דפוס או אמונה וכולי. בשלב מתקדם, יוצרים למידות חדשות שהמתאמן מביא לאותה נקודה בציר הזמן שלו – וכך משחררים את התקיעות. בסוף התהליך, יוצרים מה שקרוי, ניקוי על ציר הזמן של כל אותן חוויות שקשורות לאותו דפוס/ רגש / אמונה גם באוריינטציה לעבר וגם על לגבי העתיד.

לאחר מספר ימים, שוחחתי עם ט' בטלפון על מנת לדרוש בשלומו ושמעתי משהו שונה אפילו בקולו : הוא היה נשמע רגוע ושליו . ט' אמר לי שהוא מרגיש שהוא נולד מחדש, על "גג העולם", לדבריו, והוסיף שהוא יודע שיש בו את כל הכלים והמשאבים המופלאים כדי להתקדם ולהצליח. הוא סיים באומרו: "אני מקווה שתצליחי להגיע לכמה שיותר אנשים ולעזור לנשמות רבות אחרות".

----------------------------------------------------------------------------------------

** חשוב לציין , כי טיפול מלא בתרפיית קו הזמן (TLT) אורך בין 10-12 שעות בממוצע וניתן לעשות טיפול חד פעמי על דבר אחד בלבד. כמו כן, חשוב להדגיש שבתחילת הטיפול נעשים אמצעי הגנה שונים על הלקוח כגון: עוגנים של בטחון ועוד.


328 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.