top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

מתי לימדת את עצמך לפחד מזה - תיאור מקרה


מכירים את הסיטואציה, שיש לכם חלום שאתם מתים להגשים אותו ... ועדיין משהו עוצר אתכם ותוקע אתכם במקום ? מכירים את זה, שאתם רוצים לעשות משהו ... ויש לכם הרבה סיפורים ותירוצים מדוע "עכשיו זה לא הזמן" ופשוט דוחים אותו למועד אחר?

בדיוק כך הכרתי את דנה. בחורה צעירה ומרשימה, שהחלום שלה הוא להיות עצמאית בתחום השיווק והמכירות ולעזוב את עבודתה. למעשה, למרות שהיא עדיין עובדת במשרד, מבוקר עד ליל, מצאה זמן להתחיל לפעול בעיסוק החדש ואפילו קצרה הצלחה כבר בתחילת דרכה. ומאז אותה התחלה, היא מדשדשת באותו מקום.

כששאלתי אותה מה עוצר אותה , אמרה שכל יום כשהיא רוצה להרים טלפונים לאנשים,היא מוצאת את עצמה "מספרת לעצמה סיפורים" כמו "כבר מאוחר להתקשר" או "יש לי עוד דברים לעשות בבית" או "בוא נשתה קפה ונחשוב מה לעשות הלאה" וכו'.

אחרי מספר דקות, דנה אמרה " אני חושבת שזה מפחיד אותי ואז אני הולכת לדברים אחרים".

זה היה הצעד הראשון ; להכיר בפחד.

כאשר אנחנו חווים פחד ממשהו או במקרים אחרים מתפתחת פוביה (פחד ברמות גבוהות שגורמות לאדם להימנע ממשהו ) זו למעשה תגובה נלמדת. במילים אחרות, תחושת פחד היא למידה שעשינו בעבר משום שנחשפנו לאירוע שבעקבותיו לימדנו את עצמנו לפחד. אחד המודלים שפרסמו את שיטת ה- NLP זה הטיפול בפוביות. טכניקת הפוביה ב- NLP נראית לאנשים כמו "קסם" כאשר למעשה מדובר בלמידה שעשינו עקב חוויה בעבר שהייצוג הפנימי שלה במוח מקודד כפחד. שימוש בטכניקת הפוביה מצוינת להפטרות מפוביות שונות: כגון פחד קהל, פחד גבהים, פחד מעליות, פחד מג'וקים וכו' .

כששאלתי את דנה מתי היא למדה לפחד היא סיפרה לי על תקופה שבה עבדה במכירות לצד אישה בצוות שלה שחזרה ואמרה לה "זה לא בשבילך". דנה שיתפה שההרגשה שלה הייתה שאותה אחת רצתה להכשיל אותה. "פחדתי ממה אני אגיד. פחדתי שלא אהיה טובה במה שאגיד"במפגש עם דנה, עבדנו על הפחד שמנע ממנה להתקדם בתחום המקצועי החדש ולקיים שיחות עם אנשים. למעשה, יצרנו מיצג פנימי חדש ומעצים בהקשר לשיחות עם אנשים ויצרנו "עוגן" חדש (התניה חדשה ) סביב הנושא הזה.

לאחר כשבוע פגשתי את דנה ושאלתי אותה איך היא מתקדמת. דנה שיתפה אותי שבמהלך השבוע היא העלתה את כמות הטלפונים שלה בלמעלה מ- 300% ושהיא מרגישה מצוין בזמן השיחות.

טוני רובינס, שהוא מאמן בינלאומי מצליח,מעביר סמינרים ברחבי העולם בגישת ה- NLP וחלק מהפעילות של המשתתפים בסמינר היא ללכת על גחלים לוחשות. כששאלו את רובינס מדוע הוא עושה את זה ענה – אחרי שאנשים הולכים על גחלים לוחשות ומגלים שהם מסוגלים לעשות את זה ללא כל נזק – הם יוצאים בחזרה לחייהם כשהם יודעים שהם יכולים לעשות כל דבר.

תזכרו שפחד – זו תגובה נלמדת ואפשר ללמד את המוח למידה חדשה.

דמיינו עכשיו את מה שאתם מפחדים ממנו .... ודמיינו לעצמכם איך זה יהיה ללמד את המוח משהו חדש .....


16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.