top of page
  • תמונת הסופר/תתמרה חרמון

איך לנהל תקשורת משפיעה ויעילה עם ילדכם


קרה לכם פעם שמצאתם את עצמכם באמצע ויכוח קולח עם הילד|ה שלכם ואחרי כן מצאתם את עצמכם חושבים: "על מה היה הויכוח בכלל ?" ולא ממש זכרתם מאיפה זה התחיל?

לרוב, כשנכנסים למצב של ויכוח, "המטרה הסמויה", הלא מודעת של כל אחד מהצדדים היא "לנצח" ולהכריע את השני, בו בזמן, שזו לא הייתה המטרה החשובה מלכתחילה אלא למצוא פתרון לדבר מסוים או לשכנע ו/או להשפיע על הצד השני לראות את הצד שלנו.

מה לדעתכם היה קורה באותה תקשורת עם ילדכם, אם מלכתחילה הפוקוס שלכם היה בתוצאה שאתם רוצים להשיג בשיחה במקום להכריע ולהגיד את המילה האחרונה?

זה ידוע, שתקשורת בינאישית עם ידכם הוא נושא מאתגר ומיקוד הוא כלי מצוין בכל תחומי החיים האישיים והעסקיים ולבטח תמצאו אותו יעיל ותורם גם בתקשורת שלכם עם ילדכם : אז איך עושים את זה

כשאתם בהירים לגבי המטרה בשיחה ואתם ממוקדים בתוצאה, שאתם רוצים להשיג בשיחה בצורה מתמדת – זה משפיע באופן אוטומטי על ההתנהגות וההתנהלות שלכם בשיחה.

חשוב לזכור שאתם תחוו את השיחה בצורה מסוימת במתאם מלא למקום שבו אתם שמים את הפוקוס ומתמקדים בו לדוגמה: אם אתם ממוקדים, למשל, שהשיחה עומדת להיות מתישה כי הילד שלכם עקשן – זה בדיוק מה שתחוו בשיחה. אם תתחילו את השיחה מהמקום ש-"הילד שלכם בעייתי ", תמצאו את עצמכם חווים שיחה מתישה עם ילדכם וכל מה שתשמעו ממנו זה את "הבעייתיות שלו".

לעומת זאת, אם תחליטו להתמקד בשיחה במציאת פתרון שאתם מחויבים לו, תמצאו את עצמכם בהתקדמות מתמדת במהלך השיחה לקראת התוצאה שאתם רוצים להשיג ולרוב, זה יקרה בצורה יעילה ומהירה.

איך עושים את זה ?

לפני שאתם מתחילים שיחה עם ילדכם, תעצרו למספר רגעים ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. מה המטרה שלי בשיחה הזו?

  2. מה התוצאה הספציפית שאני רוצה להשיג בשיחה ?

חשוב להתחיל את השיחה כשאתם נמצאים בעמדה של הקשבה לעמדת התפישה של ילדכם, לתת מקום לנקודת המבט שלו בשיחה ולהיות ממוקדים בהתמדה בתוצאה שאתם רוצים להשיג.

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
.