• תמרה חרמון

איך לגרום לילד שלי להצליח עם הפרעות קשב וריכוז


עד כמה אנחנו מוכנים לעשות הכל כדי לדעת שהילד שלנו חווה הצלחה,

סיפוק עצמי ? ואיזו השפעה יש לתיוג ששמים על ילדים על כל תחומי חייהם

כמו למשל, "הפרעת" קשב וריכוז?

לפני מספר שנים, החלטתי להרחיב את תחומי העיסוק שלי ולהשתמש

בכלי ה- NLP, שאני עובדת איתם בקליניקה גם עם ילדים.

פרסמתי שאני מעבירה שיעורים פרטיים לילדים עם ערך מוסף והטלפון הראשון

שהגיע אליי היה מאימא של א’, ילד בכתה ג’ שלטענתה מאובחן עם

הפרעות קשב וריכוז קשות (!!!) ושאלה אותי אם אני עובדת עם

ילדים שיש להם את הבעיה הזו.

אמרתי לה: “אני לא מאמינה בזה. אני יודעת שזה נשמע מופרע לחלוטין, מה עוד

אין לי הכשרה בכלל בנושא הפרעות קשב וריכוז ויחד עם זאת – איני רואה את

עצמי לומדת משהו שאני לא מאמינה בו. הזמנתי אותה להגיע לשיעור ראשון

ושנתרשם ביחד ונחליט .

יצאנו לדרך משותפת, כשהבנתי שמנקודת הפתיחה שלנו – אנחנו יכולים רק

לעלות למעלה.

הכרתי ילד מקסים, אינטיליגנטי ברמות-על שבשיעורים הראשונים הבחנתי שיש לו

קושי להתרכז והוא קצת זז על הכסא. כשהתחלנו לעבוד ביחד, הבנתי שהוא לא

ממש לומד בכיתה, לא ממש מכין שיעורים, לא