top of page

איך להביא את הילדים להצליח מכתה א' ובלימודים בכלל

תמונת הסופר/ת: תמרה חרמוןתמרה חרמון

האם אתם זוכרים איך אתם הצלחתם כתלמידים בבית הספר? מה עזר לכם להצליח בתחומי לימוד מסוימים ולעומתם – תחומי לימוד אחרים היו מאתגרים? מה עזר לכם לקלוט חומר חדש במהירות? מחקרים שנעשו בנושא תהליכי למידה, גילו שלכל אחד יש מערכת חושית מובילה, שדרכה הוא קולט בצורה הטובה ביותר. ניתן לחלק את הכלל ל- 3 קבוצות עיקריות - ויזואליים, אודיטוריים וקינסטטיים.

מערכת חושית מובילה - ויזואליים

לקבוצת הויזואליים משתייכים לאלה שמערכת הקליטה העיקרית שלה היא ראייה ואליה משתייכים אותם ילדים שחייבים "לראות" על הלוח או במצגת את מה שמלמדים אותם. הדרך המיטבית ללמד את הילדים האלה היא באמצעיים ויזואליים וכן להשתמש בשפה בעלת מאפיינים מהעולם החזותי.

מערכת חושית מובילה - אודיטוריים קבוצת האודיטוריים הם אלה, שהדרך המיטבית עבורם לקלוט חומר חדש היא בהקשבה. ילדים, המשתייכים לקבוצה זו יצטיינו במבחנים בעל פה ופעמים רבות, ימצאו את כל מה שקשור ללמידה בכתב כמאתגרת עבורם. הדרך המיטבית ללמד ילדים בקבוצה זו היא להשתמש בשפה הקשורה לצלילים וקולות ובאמצעות שיחה על נושאים הנלמדים ורק אחר כך לעשות העברה למדיה הכתובה. מערכת חושית מובילה - קינסתטיים

לקבוצת הקינסתטיים משתייכים ילדים, שקולטים בצורה הטובה ביותר דרך למידה חוויתית וכתיבה. מכירים את אלה, שחייבים לכתוב במחברת, כשהמורה מדבר? בדיוק אלה הילדים, שאני מדברת עליהם. הדרך המיטבית ללמד ילדים קינסתטיים היא באמצעיים חוויתיים. דרך טובה עבורם להתכונן למבחנים היא להכין סיכומים של החומר הנלמד, שכן עצם הכתיבה מפעילה את הקינסתטיות עבורם.

לכן בסיטואציה של ילד שעולה לכיתה א' שיש בה מספר עשרות ילדים, יכול לקרות, שילדים מקבוצה מסוימת (ויזואליים, אודיטוריים או קינסתטיים), מתקשים לקלוט את החומר הנלמד – וקיימת אפשרות, שאחרי זמן קצר, אותו ילד יקבל "תיוג" כזה או אחר של ילד איטי, או ילד עם קשיי למידה, או הפרעות קשב וריכוז בעוד שהדבר האמיתי שחסר על מנת שהוא יצליח – היא ללמד אותו דרך השפה שהוא מבין וקולט את הדברים בצורה המיטבית.

עבודה פרטנית עם ילדים עשויה לסייע לילדים לעלות על "דרך המלך" כבר מתחילת השנה, לחזק את הדימוי העצמי שלהם כילדים מצליחים ולהבטיח את המשך דרכם.

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page