מאמרים נוספים

מהו האקס פקטור שמונע מכם להצליח כמו שאתם רוצים

July 17, 2016

 

 

קרה לך פעם, שהרגשת שהייתה לך מוכנות לעשות הכל כדי להשיג מטרה

חשובה לך ועדיין זה מרגיש כמו צעד קדימה – שניים אחורה?
 

האם מוכרת לך תחושת התקיעות הזו, ההרגשה כאילו יש מגנט שמשאיר אותך
באותו מקום, למרות שבתוכך יש רצון עז שאותו דבר חשוב, יתממש?

 

פעמים רבות, אני נפגשת עם אנשים שמשתפים אותי עד כמה הם משקיעים כדי להשיג מטרה מסוימת או לחילופין, להיפטר מהרגל או מחשבה שמפריעה להם ולמרות כל המאמצים, הם חווים תסכול מחוסר ההצלחה שלהם.

 

  • "השקעתי את מיטב כספי בטיפולים פסיכולוגים ועדיין לא הצלחתי להיפטר מהמחשבות  על האקס שלי".
     

  • "שנים אני עושה דיאטות, אין שיטה שלא ניסיתי ועדיין אני שוקלת מעל המשקל שאני רוצה"
     

  • "אני עושה את כל מה שצריך כדי לקדם את העסק שלי ועדיין אני לא מצליחה  להרים סדנה  עם יותר מ- 4 אנשים".
     

  • "אין ערב שאני לא מנשנשת איזו ארוחת לילה מול הטלויזיה.לא מצליחה  להפסיק את ההרגל הזה".
     

  • "אני לא מצליחה לשלוט בעצמי. בכל פעם שהוא מדבר אליי, אני מתעצבנת  ומתחילה לצעוק עליו ".

 

מזהים את עצמכם באחת הדוגמאות האלה?

מרבית האנשים נתקלים בדפוס מסוים, שיכול להיות הרגל מחשבתי, התנהגותי או רגשי שחוזר על עצמו ומונע מהם להתקדם לעבר המטרה שהם אומרים שחשוב להם להשיג: הצלחה עסקית, הצלחה בירידה במשקל, הצלחה ביצירת יחסים זוגיים או כל מטרה אחרת.

 

יש אנשים, שלאחר מספר ניסיונות , מרימים ידיים ומוותרים ויש אחרים, שמוותרים לפרק זמן קצר ושוב חוזרים למסלול , מתחילים מחדש ו... שוב נתקלים באותה מחסום לא ברור, שמחזיר אותם לנקודת ההתחלה.

 

בגישת ה-NLP  מכנים את אותו אקס פקטור – כוונה חיובית ואחת מהנחות היסוד של ה-NLP מתייחסת לתופעה הזו באומרה: "כל התנהגות מונעת על ידי כוונה חיובית"

 

דמיינו לעצמכם, שאתם ממהרים להגיע לפגישה עסקית חשובה שקבעתם לשעה 08:00 – פגישה שעשויה להביא לכם הכנסה של 1,000,000 ₪.
ואתם עומדים על המדרכה, שמעברה השני נמצא הבניין בו מתקיימת הפגישה.
השעה 07:58 ויש לכם בדיוק 2 דקות להגיע בזמן. מולכם כביש סואן, ומכוניות נוסעות בו במהירות , שלא מאפשרת לכם לחצות בבטחה. אתם לחוצים, מסתכלים ימינה ושמאלה, מחפשים פרצת זמן קטנה, שתאפשר לכם לחלוף במהירות בין המכוניות ו.... כלום. אתם תקועים באותה מרצפת על המדרכה, לא זזים ממקומכם למרות שחלפה עוד דקה ועכשיו כבר 07:59.

איך זה שאתם לא מתפרצים לכביש ? התשובה ברורה.

בדומה לזה, כך גם הרגלי מחשבה, התנהגות ורגש שמוטמעים במוח שלנו
"שומרים" עלינו ולא מאפשרים לנו לעשות שינוי, גם אם מדובר במשהו חיובי ומקדם.


כוונה חיובית משמעה, משהו ספציפי שאנחנו משיגים בהרגל הנוכחי, שאחרי השינוי, לא יתקיים יותר ובמודעות שלנו אין חלופה להשיג את אותה כוונה. 

זה בדיוק כמו הכוונה החיובית של בטחון ושמירה על חייכם כשאתם עומדים על אותה מדרכה – גם אם מעברה נמצאת ההזדמנות להרוויח את עסקת חייכם בשווי 1,000,000 ₪.


כוונות חיוביות, למעשה משרתות אותנו במובן שהן משיגות עבורנו משהו שחשוב לנו, בעוד שמצד שני נמצאת אותה מטרה, שגם היא חשובה לנו.
 

מה עושים?
 

בטיפול NLP משתמשים בכלים, שמאפשרים גישה לברר מהי אותה כוונה חיובית שמשמרת את אותו הרגל ומוצאים חלופות אחרות, שישיגו את אותו הדבר בדיוק בדרכים אחרות.
 

לדוגמה: אם הכוונה החיובית של המשקל העודף היא בטחון, ניצור במוח דרכים חלופיות להשיג את אותו בטחון שחשוב לנו.
 

אם הכוונה החיובית של חוסר שליטה בהתקפי כעס היא לשמור על עצמנו, ניצור במוח אלטרנטיבות חלופיות להשיג את הכוונה הזו.
 

אם הכוונה החיובית של הצלחה עסקית קטנה היא להשיג עבורנו שקט, ניצור דרכים אחרות להשיג את אותו הדבר.

 

ברגע שנוצרות אלטרנטיבות חדשות, ניתן לשחרר בקלות את אותו הרגל וליצור התנהגות, מחשבה או רגש חלופיים, שיעצימו את קצב ההתקדמות שלנו להשגת המטרה שחשובה לנו.

 

מעניין אותי לשמוע מכם
אילו כוונות חיוביות אתם מתחילים לזהות אצלכם?
ומה התובנות שיש לכם מתוך קריאת המאמר?
 
 
 
עוד על אימון NLP
Please reload

December 30, 2018

Please reload

Archive