מאמרים נוספים

לפעול ביעילות: כיצד להפוך את ה-יותר ל-פחות מתוך גישת המצוינות

February 5, 2013

קרה לכם פעם שהתעוררתם בבוקר וכשהתחלתם לחשוב על מה שיש לכם לעשות באותו יום וכבר הרגשתם מוצפים עוד לפני שקמתם מהמיטה?

קרה לכם מקרה, שתכננתם את רשימת פעולות השיווק השבועיות לעסק שלכם – ומרוב שהרשימה התארכה והתארכה .. לא ידעתם מאיפה להתחיל? ואז שעה עברה ועוד שעה .... והתחלתם להרגיש לחוצים ששום דבר עוד לא זז?

 

אחת הסיבות העיקריות לתחושת הלחץ, שמופיע על בסיס קבוע בחיי היום יום שלנו, הוא שיש לנו המון דברים לעשות, כמות שנתפסת כבלתי אפשרית לעשייה בפרק זמן שנקבע לה. לדוגמה, אם אתם לוקחים על עצמכם להפיק פרויקט גדול ומנסים לעשות את כל זה בבת אחת, סביר להניח שתרגישו מוצפים כבר בתחילת הדרך. באופן דומה,אם תיקחו את הפרויקט ותחלקו אותו למספר רב של פעולות, סביר להניח שתחושו תסכול ותירתעו מלהתחיל לפעול בעניין.

 

מחקרים מוכיחים שמרבית האנשים יכולים להתמקד רק במספר מצומצם של דברים בפעם אחת. בתהליכי למידה רוב האנשים נוטים לזכור דברים שמקובצים לקבוצה של שלושה פריטים. תחשבו לדוגמא- איך מרבית האנשים סופרים? אחת, שתיים, שלוש ... ארבע, חמש, שש" וכיוצ"ב.

 

כל דבר שהוא מעל שלושה פריטים הופך להיות יותר מדי על מנת שנזכור אותו. במילים אחרות, רוב האנשים נוטים להיות מוצפים אחרי שלוש "פיסות מידע" או דברים. אחד הכלים שעובדים איתם באימון NLP מכונה באנגלית – CHUNKING ולמעשה זוהי המיומנות מספר אחת שתאפשר לכם להצליח בכל דבר, תוך כדי, שאתם ממזערים את תחושת הלחץ וההצפה.

 

CHUNKING היא היכולת לקחת מספר פריטים ולקבץ אותם יחדיו, כשאתם מכווננים אותם לעבר כוונה משותפת או תוצאה אחת. במילים פשוטות, זה בעצם להפוך את ה-יותר ל- פחות.


לדוגמה, דמיינו לעצמכם, שהכנתם רשימת משימות יומית והיא מונה את הדברים הבאים:

 

  • לכתוב מאמר חדש לאתר שלי

  • להתקשר לבן/ בת הזוג שלי

  • לכתוב ולשלוח ניוזלייטר לרשימת התפוצה שלי

  • לקחת את הבגדים מניקוי יבש

  • לשחק חצי שעה עם הילדים שלי

  • לצאת לריצה היומית שלי

  • לקנות אוכל לכלב שלי

  • לחזור טלפונית ל- 3 אנשים שהתעניינו בסדנה שלי

  • להכין אוכל לארוחת ערב של המשפחה

  • לגהץ את הבגדים שיצאו מהכביסה


אם תעברו שוב על הרשימה תוכלו להבחין שיש שלוש פעולות שקשורות לקידום העסק שלכם וחמש פעולות שקשורות למשפחה ולארגון השוטף של הבית. מה יקרה אם תקבצו אותם תחת "קבוצה אחת" שיש לה מטרה משותפת וממוקדת אחת שאתם רוצים לקדם. לדוגמה:

 

המשימות שקשורות לעסק: לקדם את ההגשמה העצמית שלי:

 

לעזור לאנשים להתפתח ולהגשים חלומות.

 

המשימות שקשורות למשפחה ולניהול השוטף של הבית:
 

לחיות חיי משפחה באיכות גבוהה, מלאת אהבה ושלווה.

 

עכשיו במקום לראות רשימה של עשרה דברים ברשימת המטלות היומית שלכם, יש לכם ארבעה דברים עיקריים. כשאתם תתחילו לחשוב על המשימות שלכם דרך ראייה של אשכולות של תוצאות רצויות, תגלו באופן מפתיע, שאתם נמצאים בשליטה ונמנעים מתחושה של הצפה ולחץ מדברים מרובים בו-זמנית. הדרך הזו אינה רק יעילה יותר אלא מלמדת אתכם להתמקד במטרות גדולות יותר, שחשוב לכם להשיג.

 

בדיוק את אותו הדבר, ניתן לעשות כשמדובר במטרות-על גדולות וכלליות, לדוגמא, מטרות שנתיות שאתם רוצים להשיג: תערכו רשימת מטלות בפרטי פרטים ובשלב הבא, תקבצו אותם באשכולות ברי – ביצוע תחת השגת יעד ממוקד אחד.

 

לסיכום, המפנה הזה בחשיבה יביא אתכם לפעול בצורה יעילה ולהצליח להגיע להישגים מרקיעי שחקים בקצב גדול יותר.צורת העבודה הזו תמלא אתכם השראה ותניע אתכם, מלאי מוטיבציה לפעולה הרבה יותר מאשר להרגיש שאתם מאולצים לעשות את מה שנדרש.

 

Please reload

December 30, 2018

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags